Jonna Gustafsson har byggt upp sitt parfymbolag Essnce till en aktör som omsätter 87 miljoner kronor, och nu är det dags för nästa steg. Nu drar hon igång det nya varumärket Famoure, med affärsidén att sälja matchande pyjamasar och loungewear för hela familjen. Allt från bebisstorlekar upp till vuxenstorlekar i XXXL.
Lanseringen skedde under första veckan i december 2025 via den egna e-handelssajten, och satsningen är finansierad utan externt riskkapital. Enligt grundarna ska den nya satsningen bli ett helt fristående bolag från Essnce.
Det finns inget bolag än men vi kommer att skapa ett eget med ett eget organisationsnummer där jag och Emilia kommer att vara delägare, säger Jonna Gustafsson till sajten.
Produktionen är förlagd till Turkiet och produkterna är gjorda på en blandning av bambu och bomull.
Vi har tagit fram egna mönster och sedan har vi anlitat en produktions-mellanhand som rent praktiskt utfört den, säger Jonna Gustafsson.
Marknadsföringsstrategin fokuserar på en tydlig kostnadsmedvetenhet, där grundarna själva agerar modeller och fotograferar med mobiler istället för att anlita fotografer.