Adidas först ut när Zalando integrerar fysiska butiker

Adidas fysiska butikssortiment är nu tillgängligt online på Zalando.

Ehandel.se kunde redan i helgen avslöja att Zalando inlett ett pilotprojekt med Adidas som ett av flera steg i bolagets omvandling till en modeplattform, något man kallar Integrated Commerce. Nu har man officiellt lanserat samarbetet som innebär att Adidas ansluter sitt sortiment från deras butik på Tauentzienstraße i Berlin till Zalandos e-handelssajt.

– Den nya Integrated Commerce-piloten, som vi testkör tillsammans med Adidas är ett viktigt steg för oss. Dagens konsumenter är online, medan de flesta av modeindustrins varor fortfarande återfinns i lokala butiker, säger David Schneider, medgrundare och VD på Zalando och fortsätter:

Annons
Annons

– Vi vill ge våra kunder åtkomst till modevärldens alla produkter överallt, samt möjliggöra för fysiska affärer att interagera med digitala konsumenter på ett nytt sätt. Piloten med Adidas visar hur vi kommer att para ihop människor med mode i framtiden.

Levererar samma dag

Samarbetet innebär att kunder i Berlin nu kan se vad som finns tillgängligt i Adidasbutiken på Tauentzienstraße via Zalandos app Zipcart. Vid en beställning skickas produkterna direkt från butiken och om kunden placerar sin order före klockan 15:00 får de den levererad samma dag.

– Den här piloten med Zalando markerar ytterligare en viktig milstolpe i digitaliseringen av Adidas Group. Vårt mål är att kunna erbjuda våra konsumenter den bästa möjliga upplevelsen av vårt varumärke, oavsett var och när de väljer att shoppa, säger Harm Ohlmeyer, SVP Adidas Digital Brand Commerce.

Utöver Adidas erbjuder man via appen ZipCart även leverans samma dag i den tyska huvudstaden från Zalandos sajt samt Bodycheck, en butik med sportkläder i Berlin.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!