Åhléns öppnar en ny e-handel för billig skönhet

"Ännu en spännande satsning vi gör".

Det händer en del hos detaljhandlaren Åhléns. Företaget sägs vara på väg att lansera en marknadsplats för andra säljare, något företaget dock inte bekräftat.

LÄS ÄVEN: Åhléns ska lansera en marknadsplats på nätet

Annons
Annons

Nu meddelar Åhléns att de ska dra igång en helt ny e-handel med en tillhörande butik. Konceptet har fått namnet Beauty Bargain och ska erbjuda en mix av etablerade och återkommande "varumärkesfavoriter". Sortimentet kommer att växla regelbundet.

- Det här är ännu en spännande satsning vi gör för att möta förändrade konsumtionsmönster. Skönhet och välbefinnande är områden som växer stadigt och vi ser att det finns potential för det nya konceptet där kunden kan shoppa ur ett brett skönhetsutbud till lägre priser både online och i fysisk handel, säger Gustaf Öhrn, vd på Åhléns, i ett pressmeddelande.

"Vi vill hylla vår kund"

Beauty Bargains e-handel kommer att lanseras strax efter att den första fysiska butiken öppnas under våren i Frölunda Torg i Göteborg. Eftersom att det är ett helt fristånde koncept, och bolag, så får det även en egen vd i Caroline Hjelm-Cronstedt.

- Vi vill hylla vår kund och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gjort en bra deal. Det kommer alltid finnas skäl att se vad som är nytt på Beauty Bargain och hos oss ska kunden hitta sina varumärkesfavoriter såväl som överraskas av nya och tillfälliga bargains. säger Caroline Hjelm-Cronstedt, vd för Beauty Bargain.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!