Allt fler mobilshoppar – nu kommer Lindex app

Fokus på omnikanal har varit ledstjärnan.

Klädkedjan Lindex fortsätter omnikanalsatsningen och lanserar en mobilapp med flera nyckelfunktioner. Bland annat ska appen ha Instagramintegration, inspirationsfeed och orderhantering. Målet är enligt företaget att erbjuda kunderna en enklare och mer flexibel shoppingupplevelse.

“Mobilhandel har vuxit explosionsartat”

Och enligt den ansvariga projektledaren Linda Johansson, så är lanseringen en följd av en kraftigt ökande andel mobil handel.

Annons
Annons

- Antalet kunder som handlar via mobil har vuxit explosionsartat de senaste åren och appen kommer att bli en central del i att erbjuda en inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse för våra kunder. Under utvecklingen har vi fått mycket positiv feedback från pilotanvändare och vi har höga förväntningar på hur appen kommer att tas emot av våra kunder, säger hon i ett pressmeddelande.

Fokus på omnikanal

När Lindex utvecklade den nya appen ska fokus ha legat på att skapa en omnikanalupplevelse, med funktioner som är kopplade både till e-handeln och till fysiska butiker. Exempelvis ska kunderna kunna scanna produkter i den fysiska butiken och på så sätt få mer information om var denna finns tillgänglig. Man ska även kunna påbörja sin shopping i appen och sedan slutföra den på Lindex.com.

Utgångspunkten har varit att anpassa appen till de kunder som redan idag handlar i Lindex e-handel, samt de totalt fyra miljoner personer som är medlemmar i företagets kundklubb. Av dessa bor två miljoner i Sverige.

Appen finns till både iPhone och Android och är nedladdningsbar i Norge och Sverige.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!