Gmeet: ”Att eventet blivit så populärt visar på ett behov”

På onsdag är det dags!

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Nu återstår bara två dagar till årets Gmeet, som i år arrangeras för tredje året i rad. Eventet, som Ehandel.se alltså lanserade 2017, riktar sig enbart till kvinnor som är verksamma inom e-handeln.

I år kommer programmet att bland annat bjuda på föreläsningar av PR-proffset Caroline Lidman samt Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, som står bakom e-handelsraketen Lace Laboratory.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Lace Laboratorys trosor välter nätet - öppnar ny pop-up

Biljetterna nästan slut

Maxantalet deltagare till årets Gmeet är satt till 200 personer, och enligt uppgift till redaktionen finns det inte många biljetter kvar.

- Det märks att det finns ett stort intresse för att besöka Gmeet i år, vilket vi förstås är jätteglada för. Det känns som att det här eventet ligger helt rätt i tiden och jag hoppas att vi alla får en riktigt givande dag tillsammans, säger Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

Vad är nytt från förra året?

- Förutom en välfylld goodiebag till alla deltagare tycker jag att vi har en agenda som är riktigt kvalitativ och som kommer att skapa massor av möjligheter till både kunskap och nya kontakter.

Hoppas på inspiration och nya perspektiv

Utöver ovanstående föreläsningar bjuder dagen på en traditionsenlig bubbellunch och en workshop tillsammans med årets huvudpartner Bring. I den ska deltagarna få brainstorma kring och tycka till om framtidens e-handelsleveranser.

- Gmeet är ett nytt och spännande koncept som vi tror tillför till e-handelns utveckling. Det vill vi på Bring självklart vara med och bidra till, säger Unni Gjerde, eventchef för Brings e-handelsverksamhet. 

Vad hoppas du att årets event ska ge deltagarna?

Annons
Annons

- Det ska framför allt vara en positiv mötesplats, där man blir inspirerad, lär sig någonting nytt och får nya perspektiv. Från tidigare år vet vi dessutom att dagen brukar föra med sig massor av positiv energi och glädje. 

"Ett viktigt bidrag till ökad jämställdhet"

När Gmeet grundades var det med ambitionen att skapa en mötesplats för kvinnor som ville nätverka och få nya insikter. 

- När jag började på Ehandel.se insåg jag ganska tidigt att det fanns extremt många kompetenta kvinnor, men att det var svårt att få dem att ställa upp i paneldebatter och liknande. Därför tänkte jag att en bra början kan vara att skapa ett mer intimt forum, och det känns ju som det har gått rätt bra hittills, säger Sanna Thurdin. 

Unni Gjerde är inne på samma linje: 

- Att det här eventet har blivit så populärt på så kort tid visar att det finns ett behov. På det sättet är Gmeet ett viktigt bidrag till ökad jämlikhet även inom e-handeln. 

Gmeet äger rum den 6 mars på hotell Scandic Crown i Göteborg. Klicka här för mer info samt en chans till en av de sista åtråvärda biljetterna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!