Babyshop uppmanar E-handlare att ge mer

Det är juletider och den digitala insamlingsbössan Desmo är ute och drar in pengar hos e-handlare. Nätbutiken Babyshop är en av de som hoppat på tåget och hjälper nu till att samla in pengar till välgörenhet.

CDON hade en tävling tillsammans med Desmo för några veckor sedan där man kunde vinna 10 000 kronor att ge till välgörenhet, och 5000 kronor att handla för. Nu väljer Babyshop att även de hjälpa till med insamlandet till olika välgörenhetsorganisationer, i deras fall ligger Barncancerfonden närmast om hjärtat.

- Vi känner oss både stolta och glada över att tillsammans med våra kunder ha möjligheten att göra något gott varje dag. Vårt pågående samarbete med Barncancerfonden har varit är viktigt för oss och vi hoppas att samarbetet med Desmo ska kunna hjälpa oss att stödja dem ytterligare, och även de övriga fantastiska organisationerna som finns representerade. Ett spännande samarbete med stora möjligheter – ett tåg som fler e-handlare borde haka på, säger Åse Gjötterberg, Marknadschef på Babyshop.se.

Annons
Annons

Utöver att visa insamlingsbössan från Desmo i kassan kommer Babyshop även att erbjuda en rabattkod där man får 30kr rabatt och 30kr att ge till välgörenhet.

- Vi får kontinuerligt betydande gåvor via Desmo och tycker det är glädjande att Babyshop.se nu utökar möjligheten för sina kunder att stödja kampen mot barncancer, säger Jessica Runemark, ansvarig för Give Hope på Barncancerfonden.

Desmo som samarbetar med flera olika e-handlare, bland annat jätten CDON, är förstås glada att knyta till sig Babyshop:

- Vi är mycket glada att Babyshop.se nu är en av våra butiker som jobbar för en snällare e-handel. Är man nybliven föräldrar får man ofta ett nytt perspektiv på livet och vill göra gott för en positiv samhällsutveckling. Vi är glada att vi kan hjälpa till med detta, säger Martin Berntsson, VD på Desmo.

 

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!