Besöksrekord hos NordicFeel efter Ingrossos lansering

"Fler kunder än på självaste Black Friday".

Häromdagen kunde vi berätta att influencern Bianca Ingrosso skulle släppa en parfym som skulle säljas i en exklusiv upplaga i nätbutiken NordicFeel.

LÄS ÄVEN: Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

Annons

"Trafiken femdubblades"

Nu meddelar NordicFeel att lanseringen blev en succé, åtminstone sett till antalet besökare på sajten. Redan kort efter lanseringen, som skedde klockan 19.00 den 12 september, ska NordicFeels hemsida ha gått ner till följd av det stora antalet personer som försökte ta sig in på sidan för att få ett exemplar av den begränsade upplagan av parfymen. Något som NordicFeel själva beskriver som en "kollaps".

Exakt hur många personer som ska ha valt att besöka sidan vid tillfället för lanseringen är inget som NordicFeel går ut med, men det ska ha rört sig om "fler kunder på sajten än på självaste Black Friday".

Vi hade väntat oss ett högt tryck men absolut inte i denna omfattning. Vi har slagit besöksrekord! När klockan slog 19.00 femdubblades trafiken och detta är någonting som jag i mina 20 år i branschen aldrig tidigare upplevt, säger Nordic Feels e-handelschef Jonas Lindblom i ett pressmeddelande.

"Har till 100 procent använt potentialen"

Influenceragenturen Tourn Agency är den som varit med och grundlagt samarbetet mellan Bianca Ingrosso och NordicFeel och från deras sida menar man nu att e-handlaren verkligen har lyckats utnyttja potentialen i influencer marketing.

Det har varit extra roligt att jobba tillsammans med NordicFeel eftersom de förstår värdet av influencer marketing och de har till 100 procent använt sig av potentialen i den här typen av marknadsföring. Att ha NordicFeel som kund och se det hårda jobb både Bianca, NordicFeel och mina kollegor har lagt ner för att få detta möjligt, är helt fantastiskt, säger Oscar Svenfelt, Account Manager på Tourn Agency.

Annons