Boozt satsar offline för att öka online

Huvudpartner i Göteborgsvarvet.

E-modeföretaget Boozt redovisade sina siffror för 2018 för några veckor sedan, och rapporterade en koncerntillväxt på 38,1 procent. Men det som kanske var mest imponerande var resultatet som landade på 42,6 miljoner kronor, jämfört med minus 12,6 miljoner kronor året innan.

LÄS ÄVEN: Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Annons
Annons

- Under 2018 utvecklades Boozt.com och Booztlet.com enligt plan. 2019 blir ännu ett spännande år i Boozts korta historia, sa Hermann Haraldsson, vd på Boozt, i en tidigare kommentar. 

Ger kunderna nya anledningar till shopping

Idag vet de flesta företag värdet av en stark omnikanal. Boozt däremot är en renodlad e-handlare, men nu försöker företaget att nå ut till sina kunder på ett annat sätt än genom nätet. Bolaget satsar därför offline för att locka till online. 

Boozt meddelar att de är huvudpartner i Göteborgsvarvet. 

- Boozt ligger långt fram inom e-handel. Samarbetet vi nu inleder är fullt av möjligheter att skapa bra erbjudanden och underlätta för vår deltagare att dressa sig på bästa sätt inför sitt lopp, säger Henrik Svensson, försäljningschef Göteborgsvarvet, i ett pressmeddelande. 

E-modeaktören säger samtidigt att de satsar stort på sportsegmentet då företagets mål är att nu bli ett e-handelsvaruhus med olika "lifestyle"-avdelningar. Under årets lopp i Göteborg förväntas 80 000 löpare att delta, och Boozt hoppas på att kunna locka löparna till deras nätbutik för att klä sig inför loppet.

- Vi har byggt en fantastisk plattform för att uppnå och överträffa våra kunders förväntningar. Nu satsar vi stort på att växa inom sportsegmentet och samarbetet med Göteborgsvarvet ären viktig och naturlig del av vår resa för att nå en aktiv och medveten målgrupp, säger Peter G. Jørgensen, marknadschef på Boozt.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!