Bra Sommarmöbler öppnar omnibutik på 1200 kvadrat

"Samma betalningsalternativ oberoende av försäljningskanal".

Nyligen gick nätbutiken Bra Sommarmöbler ifrån hamnskjul till ett höglager på 4000 kvadratmeter. Bolaget satsningar på e-handel hade lett till ökade krav på logistiken och den tidigare lagersituationen fungerade helt enkelt inte.

LÄS ÄVEN: E-handlare går från skjul till höglager på 4000 kvm

Annons
Annons

Efter det nya lagret kommer nu ytterligare satsningar i den fysiska världen. Bolaget öppnar nämligen sin tredje fysiska butik. Den stegrande online-försäljningen ska öppna för expansion, och Bra Sommarmöbler tar nu steget utanför Göteborgsområdet.

- Den nya butiken kommer vara belägen på Vendelsövägen 17 i Tyresö, platsen har sedan tidigare en etablerad kundkrets. Butikens placering passar strategiskt bra för vår kommande etablering utanför Västra Götaland och möjliggör en ökad service för alla våra kunder i Stockholmsområdet, säger vd Joakim Forslund, i ett pressmeddelande.

Nytt omnikoncept

Butiken kommer förstås genomsyras av omnikanal och en tajt koppling med företagets växande e-handel.

- Vi kommer tillsammans med Klarna att erbjuda samma betalningsalternativ oberoende av vilken försäljningskanal som kunden handlar genom. Kassan och flödet är mer eller mindre precis som vanligt, skillnaden är att säljarna ber om kundens telefonnummer för att kunna skicka iväg ett sms, kunden klickar på länken, får sina uppgifter förifyllda och avslutar sedan köpet i sin mobiltelefon, säger Simon Forslund, e-handelsansvarig på Bra Sommarmöbler.

Om det nya omnikanalskonceptet fungerar bra så ska Bra Sommarmöbler även införa det i sina två befintliga butiker i Göteborg. Den nya butiken är på 1200 kvadratmeter och det nya huvudlagret på Ringön i Göteborg kommer att serva butiken med varor.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!