Bra Sommarmöbler testar ny omnikanalsbutik

"Arbetar helt uteslutande med vår e-handel som försäljningskanal".

Bra Sommarmöbler blev nyligen ett renodlat familjeföretag när den tidigare delägaren Anders Olofsson sålde sin andel i e-handelsföretaget. Nu kommer den första nyheten sedan förändringen.

LÄS ÄVEN: E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Annons
Annons

E-handelsföretaget är inte främmande inför att slå upp tillfälliga butiker och bolaget har även två fysiska butiker i Göteborg. Nu meddelar man att det är dags att testa mindre citybutiker som bara använder e-handeln som försäljningskanal. Bra Sommarmöbler kommer expanderar med en popup-butik i Karlstad under sommarperioden april till och med augusti.

- Vår nya satsning i Karlstad innebär att vi testar en mindre och central lokal som helt uteslutande arbetar med vår e-handel som försäljningskanal. Alla leveranser sker direkt hem till kunden från vårt centrallager i Göteborg, säger Simon Forslund, e-handelsansvarig på Bra Sommarmöbler, i ett pressmeddelande.

Förenklar för butikspersonalen

Företaget meddelar att man tidigare främst jobbat med "väldigt stora butiker med ett enormt sortiment". Den nya satsningen i Karlstad ska vara en del av företagets nya omikanalsstrategi.

- Att alla beställningar hanteras av huvudkontoret i Göteborg underlättar för oss i butiken, vi kommer att kunna lägga fullt fokus på att serva våra kunder som besöker oss, säger Robin Forslund som är ansvarig för den nya butiken i Karlstad.

Bra Sommarmöbler berättar också att de ständigt följer utvecklingen av butiksnedläggningar för att hitta lokaler som passar "verksamhetens nya tänk". Den nya butiken i Karlstad öppnar den 5 april.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!