Campadre och Members mot 250 miljoner i år

Members.com får nytt liv under Campadres vingar och inleder samarbete med NA-KD.

E-handelskoncernen Qliro Group säljer just nu av sina olika nätbutiker. I början av maj i år kunde vi meddela att den konkurrerande shoppingklubben Campadre fått äran att driva Qliro-gruppens Members.com vidare, och så fick de betala drygt 10 miljoner kronor för sajten.

"Utvecklat nya sajten rekordsnabbt"

Nu meddelar Campadre att de gjort om hela Members.com på rekordtid och lanserat en helt ny sajt och app.

Annons

- I och med förvärvet stärker vi vår position som den största shoppingklubben på nätet i Norden. Vi har dessutom utvecklat nya Members.com-siten och appen rekordsnabbt på bara två månader med den senaste e-handelstekniken, säger Stefan von Stein, VD för Campadre Scandinavia AB.

De båda varumärkena ska drivas vidare separat, vilket förstås en nylansering av Members.com tyder på, där Campadre riktar sig till premiumkunder och Members till “en yngre och trendigare kund”. Tillsammans beräknas klubbarna omsätta 250 miljoner kronor under 2017.

Nya Members.com ska förutom en ny design även bjuda på ett bredare sortiment. Det är alltså inte bara korta kampanjer på sajten. Campadre ska även ha snabbat upp leveranserna och de flesta order lagda innan 15:00 ska skickas samma dag.

Samarbete med Jarno

De där unga och trendigare kunderna gillar förmodligen unga och trendiga nätbutiker och i samband med nylanseringen inleder Members även ett samarbete med Jarno Vanhatapios nätbutik NA-KD.

- Det nya Members.com passar vår målgrupp perfekt på NA-KD och kommer därför vara en viktig och långsiktig partner för oss i vår fortsatta expansion, säger Jarno Vanhatapio, grundare och VD på NA-KD.

Campadre ska nu ha över 2 miljoner medlemmar, det vill säga registrerade användare, i sina shoppingklubbar. Förvärvet av Members.com ska vara en del i tillväxtstrategin för att nå målet om en omsättning på 1 miljard kronor 2020.

Annons