Carismar massrekryterar för att möta e-handelstrycket

Ökar personalstyrkan med 20 procent.

Plattformsleverantören Carismar, med e-handelskunder som Bubbleroom, Pen Store och M.nu, har märkt av att vi handlar allt mer digitalt. I ett pressmeddelande beskriver Carismar e-handeln som “glödhet”, och tar upp att den digitala förändringen som vi ser i dag skiljer sig ganska mycket från den vi såg för ett decennium sedan.

- Tidigare ökade e-handeln procentuellt mycket, men inte så mycket i reella tal. Nu har dock marknaden ökat så pass mycket att e-handeln även ökar mycket i faktiska pengar. Förra året flyttades över 10 miljarder i omsättning från traditionell handel till e-handel. Detta påverkar hela företagsklimatet och efterfrågan på Carismars tjänster ökar kraftigt, skriver Carismar i ett uttalande.

Annons

"Har satsat stort på produktutveckling"

För att möta trycket som den växande e-handeln för med sig har Carismar valt att göra en omfattande rekrytering. Företaget anställer nämligen sex personer i ett svep, och stärker därmed upp sitt personalteam inom QA, design och frontend- samt backendutveckling.

- Det är ovanligt att bolag i vår bransch anställt så pass många över ett bräde och vi kommer i och med detta öka personalstyrkan med 20 procent, detta ger oss väldigt mycket mer leveranskapacitet både mot våra kunder och i vår produktutveckling. Vi har de senaste åren satsat väldigt stora resurser på produktutveckling, säger Johan Carlmark, vd för Carismar.

Utöver en egenutvecklad plattform bistår Carismar sina e-handelskunder med bland annat affärs- och konceptutveckling. Företaget omsatte under sitt senaste räkenskapsår 18,7 miljoner kronor.

Annons