Carlsberg satsar på Movember med e-handel och pop up-butik

Ölmärket tar upp kampen mot prostatacancer genom e-handel med skäggvårdsprodukter med öl i.

Efter att Carlsberg i somras lanserat en serie skönhetsprodukter med öl i, satsar ölmärket nu på en ny serie: Carlsberg Beer’d Beauty. Sortimentet består av skäggrelaterade produkter som också innehåller öl. Lanseringen görs i samband med den årliga kampanjen Movember som syftar till att uppmärksamma prostatacancer genom att män låter sin mustasch växa under november månad, och alla intäkter från försäljningen ska skänkas till the Movember Foundation.

– En stilig ”Mo” är en oslagbar conversation starter och ett perfekt sätt att få män att snacka om sin hälsa. Vi är otroligt glada över samarbetet med Carlsberg, och är övertygade om att Beer’d Beauty inte bara kommer resultera i många snygga mustascher utan även dra in pengar till forskningen om mäns hälsa, säger Max Vere-Hodge, Europachef för The Movember Foundation.

Annons

Pop up-butik under lanseringsdagen

Carlsberg Beer’d Beauty släpps i en begränsad upplaga som ska säljas via e-handeln thirstforgreat.com och via en barbershop i Stockholm. Under lanseringsdagen kommer produkterna också att säljas i en pop up-butik på Arlanda i Stockholm, där män ska erbjudas en mustaschtrimning mot att de skänker pengar till cancerforskningen.

– Beer Beauty blev en riktig snackis i somras, både bland oss ölälskare och bland hälso- och skönhetsintresserade. Uppföljaren Beer’d Beauty är inte bara en serie användbara skäggvårdsprodukter, utan stöder också The Movember Foundation och sätter mäns hälsa på agendan. Jag skulle säga att det här är den ultimata presenten till fars dag den 8 november, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Annons