City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

City Gross meddelar nu att de utökar sitt e-handelssortiment med fler färdiga måltidslösningar, till exempel en premiumkasse och en grillkasse. Företaget rapporterar samtidigt att deras matkassar har återhämtat sig efter en nedgång under förra året.

- Vi ökar mer än marknaden generellt på middagslösningar och precis som lösplocket ska vi ha fortsatt flest valmöjligheter för våra kunder även här, säger Mikael Andersson, onlinechef på City Gross, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

E-handeln i stort går tydligen strålande och City Gross ska se en ökning på 50 procent hittills i år, för onlinedelen av verksamheten. Räknar företaget endast med mars och april, jämfört med i fjol, så ska ökningen ligga på över 60 procent för e-handeln.

Storhandlar online

Mikael Andersson berättar för Ehandel.se att de just nu ser "betydligt större snittköp online vs butik". Något som sägs kunna härledas till att man storhandlar online och sedan kompletterings-handlar för lägre summor i butik.

- Ett klart tecken på att det är tidsbesparande och dessutom bekvämt om man till exempel får det hemkört och därmed slipper släpa på matkassar.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!