Clas Fixare ska lösa kundernas problem i hemmet

Vill öka andelen e-handel från dagens 3,5 procent.

De arbeten i hemmet som är för små för att man ska kalla in professionell hjälp, men samtidigt för jobbiga att utföra själv, blir kanske aldrig gjorda. Det vill Clas Ohlson ändra på nu. Företaget lanserar nämligen tjänsten Clas Fixare, som helt enkelt ska hjälpa privatpersoner med enklare arbeten i hemmet.

Lanseras i höst

Tjänsten blir tillgänglig i Stockholm i höst och kommer då att kunna bokas via en digital plattform. På samma plattform ska kunderna också kunna få råd i olika praktiska frågor. År 2020 ska Clas Fixare finnas tillgängligt för kunder i hela Sverige.

Annons

- Med ett enkelt paketerat och relevant tjänsteerbjudande som är tydligt kopplat till våra produkter tar vi nya steg för att hjälpa våra kunder med praktisk problemlösning i hemmet utifrån deras behov. Många kunder vill enbart köpa produkten, andra vill ha rådgivning och en del vill köpa hela lösningen i ett paket, säger Jacob Sten, Chief Growth Officer på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Clas Ohlsons nya fixarplattform är ett samarbete med Pegital Investment AB, som också är involverat i företag som Veteranpoolen och HomeMaid.

- Här ser vi att Clas Fixare svarar upp mot kundernas önskemål med en enkel och bekväm lösning. Det känns helt naturligt att vi utvecklar vårt erbjudande på det här sättet, fortsätter Jacob Sten.

"De flesta litar på Clas Ohlson"

Men Clas Fixare är inte Clas Ohlsons enda nyhet för dagen. Bolaget har även passat på att lansera en tillväxtstrategi som bland annat innebär att Clas Ohlson ska utöka sitt digitala fokus. Planen är att utöka andelen e-handel från dagens 3,5 procent, som uppges vara under genomsnittet för marknaden.

- De allra flesta människor i Norden känner till, gillar och litar på Clas Ohlson. Det ger oss fantastiska och ganska unika förutsättningar för att få förtroende att ta en större roll för att förenkla människors vardagsliv i fler nordiska hem. Vi kan lösa fler problem på fler och helt nya sätt till ännu fler. Genom att utveckla vårt erbjudande, ska vi komma närmare kundernas vardag och med det bli än mer relevanta och tillgängliga för våra kunder, säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson.

LÄS ÄVEN: Clas Ohlson öppnar sin första svenska omnikanalbutik

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!