Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Clas Ohlson öppnar en helt ny typ av butik

Clas Ohlson öppnar en helt ny typ av butik
Lotta Lyrå och Synnøve Skarbø framför butiken
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Den första i sitt slag".

ANNONS

Nyligen avslöjade Clas Ohlson sin e-handelsomsättning, som ligger på nära 300 miljoner kronor. Stora satsningar görs nu på företagets e-handel men även i den fysiska världen.

LÄS ÄVEN: Clas Ohlson omsätter 295 miljoner kronor i sin e-handel

I dag meddelar företaget att de har öppnat en hel ny typ av butik, som de kallar Hemma hos Clas Ohlson. Det är dock inte hemlandet Sverige som får ta del av denna ny konceptbutik, utan den finns att besöka på Bogstadveien 58 i Oslo.

"Snabb och flexibel hemleverans"

Butiken ska bland annat samarbeta med e-handlaren Botanik.no samt hemleveransföretaget Porterbuddy.

- “Hemma hos” är den första Clas Ohlson-butiken där kunderna kan uppleva delar av sortimentet i en hemmalik miljö. Inför öppningen av konceptbutiken har även nya samarbeten med företagen Botanik och Porterbuddy initierats, vilket innebär att butiken kan erbjuda ett stort utbud av färska blommor och växter, såväl som snabb och flexibel hemleverans, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Den nya butiken

Konceptet ska vara baserat på önskemål från kunderna, samt besök i deras hem. Butiken ska även bjuda in kunderna till olika kurser.

- Vi kommer dessutom att ordna kundkvällar på olika teman i den nya butiken och från och med i höst erbjuda olika kurser och tips för hemmet i samarbete med bland andra Botanik och inredningsbloggaren Synnøve Skarbø.

Clas Ohlson hoppas på att med det nya konceptet kunna ta servicen till kunderna till en helt ny nivå. Speciellt genom samarbetet med Porterbuddy och Botanik.no.

‒ Vi vill ta kundservice till en ny nivå och genom att kunna erbjuda en snabb och smidig hemleverans visar vi att Clas Ohlson hela tiden tar nya steg för att underlätta för kunderna. Jag är övertygad om att vi kommer att få se fler liknande samarbeten framöver. Samarbeten som ger kunderna bättre tillgänglighet och mer kompletta erbjudanden, säger Clas Ohlsons vd Lotta Lyrå.

Dela artikeln: