Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

"Upplever en avsaknad av att arbeta operativt i organisationen".

För ungefär ett och ett halvt år sedan kom beskedet att Daniel Strömberg hade valt att gå över till e-handelns sida efter totalt åtta år hos olika e-handelsleverantörer.

- När man jobbar så mycket med e-handel vill man ju testa att driva e-handel själv också. Det ska bli jättekul att se om man faktiskt kan något om det. Nu är det upp till bevis, sade Daniel Strömberg då till Ehandel.se.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Daniel Strömberg lämnar Nosto - blir VD för Onlinepizza

"Var helt enkelt inte för mig"

Sedan starten hos Onlinepizza har Daniel Strömberg avancerat inom Delivery Hero, där han nu har rollen som vd för Delivery Hero Nordics. men allting har ett slut, och i dag meddelar Daniel Strömberg att han kommer att lämna bolaget inom en snar framtid.

- Under sommaren beslutade jag mig för att det är dags för mig att lämna, då jag upplever en avsaknad av att arbeta operativt i organisationen. Den strategiska rollen med distans från det operativa arbetet i verksamheterna var helt enkelt inte för mig, förklarar han i ett mejl till Ehandel.se.

Den som tar över Daniel Strömbergs tjänst blir Carl Tengberg, som tidigare var managing Director för Foodora i Norge och Finland.

Tekniksatsningar gav bättre konvertering

Och den avgående VD:n, som inte har berättat vad han ska göra istället, är nöjd med sin tid på bolaget.

- Det har varit en helt fantastiskt resa med Delivery Hero, där vi bland annat har gjort en rebranding av Onlinepizza, stärkt upp organisationerna inom alla avdelningar och ökade marknadsinvesteringar med goda resultat.

LÄS ÄVEN: Onlinepizza släpper ny sajt: "Har brustit i kommunikationen"

Daniel Strömberg berättar att Delivery Hero investerar "mer än någonsin" i sina bolag, och att både antalet kunder och mängden anslutna partnerrestauranger ökar stadigt.

Annons
Annons

- Onlinepizza har genomgått en teknisk migration under de senaste månaderna där den omedelbara effekten är att konverteringsgraden påverkas på kort sikt, till fördel för den långsiktiga effekten som förväntas stärka kundupplevelsen och verksamheten i stort. Vi kan redan nu, ett par månader efter migrationen, se en ökad konverteringsgrad vilket är väldigt positivt och helt i plan med budgeten, skriver han.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!