De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Nu har paret Emma och Yann Betros lanserat sitt nyfödda varumärke och en tillhörande e-handel  - Jordlinghome.com. På sin nya sajt säljer paret barnfiltar gjorda i naturmaterial - merinoull samt lin som ska vara temperaturreglerande. 

Det som redan finns på marknaden nådde helt enkelt inte upp till Emmas och Yanns förväntningar när de fick sitt första barn, och därför tog de saken i egna händer.

Annons
Annons

- När vi väntade vårt första barn 2018 började vi leta efter filtar, här i Stockholm. Då insåg vi att det fanns ett behov av babyfiltar av naturliga material. Så vi bestämde oss för att skapa våra egna babyfiltar, och då kom vårt filtmärke till, skriver paret på sin sajt och fortsätter: 

- Namnet Jordling är det svenska ordet för "earthing". Namnet kom till oss när vi tittade på material och färger för varumärket - att vi är naturliga och jordiska.

Grundarna har båda flera års erfarenhet inom konfektion, där Yann har arbetet med textil och produktion och Emma med marknadsföring. Och tillsammans har de en stor passion för naturmaterial och inredning som de nu kan ägna sig åt genom sitt nya varumärke. 

- Vi märkte väldigt snabbt, efter att vi fått barn, att man i princip behöver en filt i varje rum. Dessutom ligger filtarna alltid framme, så att designa moderna barnfiltar som även tilltalar föräldrar kändes självklart, säger grundaren Emma Betros i ett pressmeddelande. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!