Designtorget skiftar form och rullar ut ny E-handel

Designtorget lanserar en ny e-handel som ska få försäljningen att växa, både på nätet och i butikerna.

Designtorget, grundat 1993, är en marknadsplats och leverantör av svensk design och formgivning. Man har idag 13 butiker, varav 11 i Sverige och 2 butiker i Norge samt en webbshop och omsatte under 2014 drygt 133 miljoner kronor.

Nu lanserar man en ny e-handel som förhoppningsvis ska ge försäljningen, både on- och offline, ytterligare fart.

Annons

− Vi vet att Designtorget är ett unikt och mycket spännande koncept som med en väl etablerad e-handel kommer att bli ännu starkare. Till att börja med kommer vi att bredda sortimentet som tidigare varit begränsat på nätet. Detta är viktigt för våra kunder som vill få inspiration innan de besöker våra butiker samtidigt som vi vill komma närmre våra kunder där vi inte finns representerade lokalt, säger Designtorgets vd, Pål Kårfalk.

Vill sätta ner foten

Fokus har varit att skapa en enkel och stilren e-handel för att låta produkterna tala sitt eget språk. I grunden bygger den nya e-handelslösningen på Magento och här har man tagit Vaimo till hjälp med implementationen. Man har även valt att ansluta sig till Qliros betallösning.

I början av mars introducerade Designtorget en ny grafisk profil, något som syns på den nya sajten och allt eftersom kommer samtliga fysiska butiker också att göras om enligt det nya butikskonceptet.

– Förutom att den gamla sajten var svårnavigerad och omodern ville vi sätta ner foten kring vår nya identitet. Den nya grafiska profilen känns stilren men samtidigt energifylld och inspirerande vilket är viktigt för vårt varumärke, säger Pål Kårfalk.

Annons