Dollarstore om e-handeln: ”En minst sagt magisk start”

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Tidigare i dag kunde vi avslöja att Dollarstores e-handel hade lanserats efter många månader av förberedelser. Sajten erbjuder ett sortiment inom allt från byggvaror till leksaker, och en del av det som går att hitta på sidan finns endast att köpa online.

LÄS ÄVEN: Nu är Dollarstores e-handel live

Annons

För Ehandel.se berättar företagets e-handelsansvariga, Viktor Medén och Nicklas Gustafsson, att den officiella lanseringsdagen var förra måndagen. Dollarstore har alltså nu bedrivit e-handel i drygt en veckas tid.

- Vi har fått en minst sagt magisk start på försäljningen, och kan inte vara annat än supernöjda. Vi har mycket kvar att jobba på kring sajten och vi ser redan stora förbättringsmöjligheter. Dessutom ska vi börja växla upp sortimentet kraftigt och siktar på minst det dubbla antalet artiklar om någon månad, säger Viktor Medén.

Räknar med snabb lönsamhet

Precis som i sina fysiska butiker, siktar Dollarstore på att hålla så låga priser som möjligt även i företagets nätbutik. Någon oro för att marginalerna ska bli alltför små när bolaget tar över en del av jobbet som kunden tidigare gjort, syns dock inte till.

- Vi är övertygade om att det är möjligt att snabbt nå lönsamhet med tanke på den tighta organisationen som ligger bakom e-handeln. Det ligger i vårt DNA att skapa värde för våra kunder och det är en fantastisk chans att ge fler kunder möjlighet att ta del av detta, säger Nicklas Gustafsson.

Utöver sin e-handelsverksamhet har Dollarstore 81 fysiska butiker. Det är nära 30 fler än under sommaren 2017, då företagets e-handelssatsning kom på tal för första gången.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!