E-handeln fick MQ att öka med 12 procent

Satsningar på flaggskeppsbutiker och omnikanal tycks ha gett resultat.

Den senaste tiden har MQ satsat rejält på e-handeln, inte minst genom satsningar på bland annat en flaggskeppsbutik med omnikanal

Nu lägger koncernen ett nytt kvartal till handlingarna och satsningarna har gett resultat.

Annons
Annons

- MQ-koncernen fortsätter att utvecklas i rätt riktning. Försäljningen ökar i både fysiska butiker och e-handel. Den snabba uppgraderingen av Joys butiker fortsätter med stark försäljningsutveckling som följd. Bruttomarginalen stärks och rörelseresultatet förbättras. Arbetet med att ompositionera koncernen till en framstående omniaktör på den svenska marknaden fortsätter, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Omsatte 424 miljoner 

Nettoomsättningen uppgick från mars till maj i år till 424 miljoner kronor, vilket var en ökning med 11,9 procent sedan samma period förra året. Rörelsemarginalen landar på 36 miljoner, eller 8,4 procent.

Dessutom konstaterar koncernen att de har nio starka månader bakom sig. Mellan september 2016 och maj 2017 hade koncernen en nettoomsättning på drygt 1,3 miljarder, vilket var en ökning med 13,4 procent jämfört med samma period året innan, då omsättningen uppgick till närmare 1,2 miljarder.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!