E-handelscomeback för Indiska: Ökade med 103%

Äntligen ljusare tider för Indiska.

Efter att ha genomgått en rekonstruktion och fått en del skulder avskrivna, stod Indiska i slutet av förra året redo att göra en storstilad comeback. Planen var att bland annat en ny e-handelschef skulle se till att vinna kundernas tillbaka kundernas hjärtan.

LÄS ÄVEN: Succé för Indiskas tjejkväll

Annons
Annons

Och av allt att döma har Indiska redan lyckats bygga upp en stabil e-handelsgrund för sina kommande satsningar. I företagets färska årsrapport, för verksamhetsåret som tog slut den 31 augusti, framkommer det nämligen att e-handeln var ljuspunkten i Indiskas försäljning.

- Under räkenskapsåret har Indiska haft god tillväxt i den digitala försäljningen men i fysisk butik har försäljningen minskat för jämförbara enheter, skriver Indiska i en kommentar till rapporten.

Kraftigt förbättrat resultat

Särskilt bra verkar det ha gått under årets sista månader, som alltså ägde rum i somras.

- Sista månaderna avslutades med relativt svag försäljning i butiksledet, dock var ecom-försäljningen rekordhög med en tillväxt om 103 procent jämfört mot föregående år.

LÄS ÄVEN: Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Koncernen Indiska kom under sitt senaste verksamhetsår upp i en omsättning på 629 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 627,5 miljoner året före. Samtidigt har företagets resultat (efter finansiella poster) förbättrats från minus 165 till minus 46 miljoner kronor.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!