E-handelsjätten Amazon får eget frimärke i Indien

Landets statliga postföretag India Post har gett ut ett frimärke med Amazon på.

Den amerikanska e-handelsjätten har snabbt gjort intåg i Indien och enligt vissa rapporter kan man redan vara den största aktören i landet. Nu får de inhemska konkurrenterna som Flipkart och Snapdeal se landets statliga post ge ut ett frimärke i Amazons namn.

Firar 3 år i landet

För att fira tre års samarbete mellan Amazon och India Post har man gett ut ett frimärke med en avbildad Amazon-leverans. Detta ska vara första gången som India Post ger ut ett frimärke för att fira en e-handelsplats.

Annons

- Detta är första gången som postdepartementet har släppt ett "My Stamp" för att fira en milstolpe med en e-handelsmarknadsplats. Lanseringen stärker relationen mellan Amazon och India Post. Vi önskar Amazon all lycka samtidigt som de firar sitt tredje år och vi skulle vilja säga att det är ett steg till uppfyllandet av folkets drömmar på den indiska landsbygden, säger Usha Chandrashekar, chefspostmästare i Bangalore.

155 000 postkontor landet över

Varför man firar Amazon är förstås för att India Post är det fraktbolaget företaget främst använder. India Post ska skicka ut Amazons paket till över 19 000 postnummer och till 155 000 postkontor landet över.

- Vi är mycket glada och ödmjuka att India Post har släppt Amazon India-frimärket till minne av vårt djupa partnerskap. Under de senaste tre åren har vi outröttligt fokuserat på att ge kunderna större urval, snabbare och tillförlitligare leveranser, och en trygg shoppingupplevelse. India Post har varit en värdefull partner för oss och vi ser fram emot vårt fortsatta partnerskap samtidigt som vi strävar efter att förändra sättet Indien köper och säljer varor på, säger Amit Agarwal, landschef Amazon India.

Annons