E-handelsjätten ska ta Nellys märken ut i Europa

Premiär i dag på samtliga marknader.

E-handlaren Zalando har inte bara tagit Europa och de traditionella modeaktörerna med storm. Allt fler andra e-handlare har också fått upp ögonen för bolaget, som satsar stort på att bli en plattform för externa företag.

Vi har till exempel kunnat berätta att de svenska modeföretagen Monki och Weekday har inlett samarbeten med Zalando, och för något år sedan valde även NA-KD att hoppa på tåget.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: 22 miljoner kunder i NA-KD:s nya satsning

"Attraktivt i flera länder"

Nu har även Nelly valt att sälja via den tyska e-handelsjätten. Med start i dag kommer företagets egna varumärken att säljas hos Zalando under samlingsnamnet NLY by Nelly. Samarbetet gäller alla Zalandos marknader i Europa.

- Nelly har ett fantastiskt starkt varumärke i Norden och vi har också visat att vårt eget varumärke NLY by Nelly är attraktivt i flera europeiska länder. NLY by Nelly erbjuder en ungdomlig trendig design till en modemedveten målgrupp. Genom Zalando kan NLY by Nelly möta fler kunder i Europa, säger vd:n Anna Ullman Sersé i ett pressmeddelande.

Hos Nelly.com finns enligt e-handlaren ungefär 200 varumärken, men nästan hälften av försäljningen uppges det egna varumärket NLY stå för. Företagets sida lockade under det senaste kvartalet 31 miljoner besök.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!