E-handelsplattformen Tictail lanseras imorgon

En svensk startup vid namn Tictail öppnar imorgon dörrarna till sin nya e-handelsplattform. Vi har haft ett beta-konto hos Tictail ett tag och det handlar om en mycket enkel e-handelsplattform. Det är även en ganska avskalad plattform vilket är tanken. Systemet riktar sig till nybörjare och folk som kanske inte vill gräva sig djup ner i e-handelsträsket, utan endast vill sälja.

Företaget meddelar att det är teamet som ledde utvecklingen av både Spotify och Wrapps varumärkesidentiteter som imorgon lanserar Tictail. Bakom tjänsten skall även "stjärnutvecklare" ifrån Blocket och Stardoll finnas.

Gällande varumärket så är det just en internationell expansion som företaget satsar på. Detta syns även i deras presentationsvideon som får oss att tänka på IKEA och Apple:

Annons
Annons

Carl Waldekranz som är vd och medgrundare till Tictail har följande kommentar:

"Hela vår affär bygger på ett enkelt antagande; om man bygger den bästa produkten till det bästa priset så vinner man folks förtroende. Kan folk stolt rekommendera oss till sina vänner så har vi lyckats"

Tictail säger själva att de riktar sig till tusentals bloggare, småföretag och entreprenörer oavsett hur mycket eller lite man kan om datorer. På bara några minuter ska man kunna skapa en helt egen webshop och vara igång med sin försäljning. Det kanske bara tar några minuter om man har mycket lite produkter, men vi som testat systemet håller absolut med om att det går fort att få upp en fungerande nätbutik.

Tictail kommer att lansera sin e-handelsplattform imorgon på Nordic eCommerce Summit. Vill ni testa tjänsten kan ni be om ett beta-konto på deras hemsida. E-handelsplattformen skall vara helt gratis och de tjänar gissningsvis sina pengar via betalavgifterna.

 

Källa: press via epost

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!