Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Den som följer Chiquelles vd och grundare Pouya Boland i sociala medier har säkerligen märkt att han på senare tid har hunnit med att besöka både Las Vegas och Barcelona - för att nämna några exempel - för att prata om e-handelsrelaterade frågor. 

Om du har missat hans framträdanden behöver du dock inte oroa dig. Den 4 juni får du en ny chans, för då intar Pouya Boland scenen på e-handelskonferensen NXT i Oslo, som arrangeras av oss på Ehandel.se och vår systersajt Ehandel.com.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: E-handelskonferensen NXT: Kommer bli störst i Norden

Där ska han hålla ett anförande på temat e-handelns resa in i framtiden.

Vad ska det handla om mer i detalj?

- Jag kommer att göra en djupdykning i fast fashion och i Chiquelles snabba ledtider. Från idé till design, produktion, och att slutligen ha produkterna online inom två till tre veckor, säger Pouya Boland.

- Men också - och det är ännu viktigare - skiftet och transformationen inom modevärlden. De traditionella spelarna versus "fast fashion"-märken som Chiquelle, fortsätter han.

"Måste arbeta mot en perfekt upplevelse"

Pouya Boland kommer också att komma med insikter om att samarbeta med influencers och att arbeta med AR - Augmented Reality.

Vilka utmaningar inom nordisk e-handel tycker du är mest akuta att adressera?

- Du måste arbeta mot en perfekt kundupplevelse om du vill överleva som en traditionell detaljhandlare men även som e-handlare, och ta till dig skiftet från traditionell marknadsföring till den enorma potentialen i sociala medier och att interagera direkt med konsumenterna.

Annons
Annons

Pouya Boland ser NXT som ett lysande tillfälle att interagera med personer inom nordisk e-handel. Han vill gärna att hans företag ska bidra till att sätta Norden på den internationella e-handelskartan.

Vad kan deltagarna på årets NXT förvänta sig av din presentation?

- Jag hoppas att jag får många frågor från publiken. Jag tycker att det är väldigt viktigt med interaktion och vi är öppna med att dela med oss av våra strategier och arbetssätt. Jag ser verkligen fram emot att tala på den här konferensen.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!