E-handelsveteraner hjälper dig annonsera på Facebook

Den forna Let's Deal-trion tar hjälp av modern AI-teknik för att få e-handlarna att lyckas med annonseringen i sociala medier.

Att lyckas med sin annonsering på Facebook och Instagram är inte det lättaste. Men det finns ett sätt att använda modern teknik med artificiell intelligens, som fungerar. Det menar grundarna bakomdet nya startup-företaget Zalster, som startades i slutet av 2015.

Let's Deal-trio ligger bakom

Och de är inte vilka som helst, utan tunga e-handelsprofiler. Grundarna av Zalster är nämligen inga mindre än Albin Stööp, Antonios Kioksoglou och Nathanael Andersson, alla med bakgrund från Let’s Deal.

Annons

- Vi har själva varit Facebook-annonsörer sedan 2008 och vet exakt vad som krävs för att få riktigt bra utväxling på sina kampanjer som e-handlare. När det kommer till annonsering, har vi länge trott att algoritmer kan ta bättre beslut än människor, något som vi nu har fått bekräftat tack vare vår teknologi, säger Albin Stööp, medgrundare och VD på Zalster, i ett pressmeddelande.

Det hela funkar på så vis att den mjukvara som Zalster utvecklat automatiserar och optimerar Facebook och Instagram-annonsering med hjälp av artificiell intelligens och kraftfulla algoritmer. Resultatet är enligt Zalster en unik möjlighet för anslutna annonsörer och byråer att nå bästa möjliga resultat med sin annonsering.

E-handelsveteraner har investerat 3 miljoner

För att kunna växa snabbt - och även satsa på en framtida internationalisering - har företaget nu tagit in tre miljoner från investerare. Och även dessa är kända e-handelsveteraner. Bland annat Let’s Deal-grundarna Alexander Hars och Lars Karlsson, fyndiq-grundaren David Brudö och e-handelsprofilerna Mikael Wintzell och Sïmon Saneback från investementbolaget Wellstreet, återfinns i högen bland dem som alltså tror på Zalsters framtid.

- Zalster är ett starkt team som på kort tid har lyckats påvisa märkbara förbättringar åt kunderna. Jag är därför oerhört glad över dessa nya investerare som tror lika mycket på bolaget som jag, säger Alexander Hars, styrelseordförande och investerare i Zalster.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!