E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Outdoormärkena WearColour och VOID cycling beskrivs av grundarna Johan Ullbro och Thor Kruse Eén som "två av de snabbast växande svenska varumärkena inom kategorierna outdoor- , skid- och cykelkläder". Märkena säljs dels via återförsäljare och dels i företagets egna nätbutiker, wearcolour.com och voidcycling.com.

"En tydlig plan för att ligga i framkant"

Nu får Johan Ullbro och Thor Kruse Eén sällskap av två nya delägare. Det rör sig om Måns Ulvestam och Karl Rosander, som tillsammans har grundat podcastplattformen Acast.

Annons

- Handel och konsumtion utvecklas och förändras snabbt, vi har en tydlig plan för att ligga i framkant och driva den förändringen. WearColour och VOID cycling ligger dessutom båda helt rätt i tiden och vi älskar passionsdrivna företag med starka grundare, säger Karl Rosander i ett pressmeddelande.

- Jag ser fram emot att med hjälp av den digitala verktygslådan utveckla både WearColour och VOID cycling. Det finns en styrka och kvalitetsstämpel i denna svenska design som vi kommer kunna utnyttja när vi växer internationellt, tillägger Måns Ulvestam.

Välkomnar internationell erfarenhet

WearColour och VOID ägs av bolaget WearColour Sweden AB, som år 2017 nådde en omsättning på 58 miljoner kronor. Företagets grundare beskriver Sverige, Tyskland och USA som sina största marknader, men lägger även till att tillväxten är störst i Kina.

- När Måns och Karl nu går in som delägare så stärks vår egen övertygelse om att vi är på rätt väg framåt. För egen del känns det väldigt bra med ett bollplank som tidigare byggt internationella succéer. Med Karl och Måns långa erfarenhet och bakgrund inom digital kommunikation kommer de bidra med ett nytt mind-set i vår affärsutveckling, säger Thor Kruse Eén, vd för WearColour Sweden AB.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!