E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober

Lanserar "Black Friday October Day".

När Black Friday gick av stapeln i november förra året var Chiquelles vd Pouya Boland en av dem som inte gillade hur dagen hade utvecklats. Enligt honom var det ett problem att en del e-handlare i hans tycke hade för svaga erbjudanden. 

- Många e-handlare började redan på måndag med att ha Black Friday-"erbjudanden", där man erbjöd kunderna äldre produkter och produkter som redan var på rea. Eller så var det erbjudanden på vissa små och ointressanta kategorier med tanken att det skulle hjälpa dem att sälja mer. Tyvärr förstör det här den verkliga Black Friday-försäljningen, skrev han då i ett mejl till Ehandel.se.

Annons
Annons

30% rabatt på Black Friday i oktober

Men så länge man bara har bra erbjudanden är det enligt Pouya Boland inte några problem med att som e-handlare vara ute i god tid med sina Black Friday-erbjudanden.

I år slår Chiquelle till med en extra Black Friday-kampanj redan i oktober, och erbjuder kunderna 30 procent i rabatt på hela sortimentet. Kampanjen "Black Friday October Day" äger rum under den sista fredagen i oktober, det vill säga i dag, och budskapet är att kunderna ska “värmas upp” inför den stora shoppingfesten i november.

Har förberett för succé

Pouya Boland menar att Chiquelle var ett av de företag som var tidigt ute med att förlänga sin Black Friday-kampanj, och nu när många andra också har börjat med Black Friday-veckor och andra förlängda varianter, satsar Chiquelle ännu en gång på att ligga i täten.

- Vi har lagt till extra kapacitet till servrarna, lagret, online och offline, eftersom vi är säkra på att den här kampanjen kommer att bli en stor succé. Våra produkter är unika, speciella och går inte att få någon annanstans. Det är viktigt för oss att alltid ligga i framkant och att försöka att vara unika på alla möjliga sätt, säger han i ett pressmeddelande.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!