E-handlarens nya box för vuxna tar steget över sundet

Nådde tusen medlemmar på ett halvår.

För något år sedan dök nya prenumerationsboxar upp så gott som varje vecka, men på senare tid har det varit lite tystare kring konceptet - som bland andra Glossy Box var tidigt ute med.

LÄS ÄVEN: Prenumerationer: Tillfällig trend eller här för att stanna?

Annons
Annons

För par som "inte vet var de ska börja"

Men prenumerationerna inom e-handeln är långt ifrån ett minne blott. I Danmark lanserades en prenumerationsbox så sent som i december. Den har fått namnet L’amourbox, och ska sedan starten ha fått tusen medlemmar. Bakom den nya boxen står e-handelsföretaget WinkWink, som beskriver boxens innehåll som perfekt för "par som letar efter
lite extra spänning i en stressig vardag".

- Vi valde att utveckla konceptet för att inspirera par som är nyfikna och vill prova någonting nytt men inte riktigt vet hur eller var de ska börja. L’amourbox är för alla - oavsett om man varit tillsammans i en månad eller i tjugo år, säger Kristoffer Hjerrild, som driver WinkWink och L'amourbox.

Ska nå 3 000 i år

Sedan ett par dagar tillbaka finns L’amourbox även tillgänglig för svenska konsumenter. När den fjärde boxen nyligen skickades ut så gick den till både Danmark och Sverige - som alltså tillsammans står för de tusen medlemmarna.

LÄS ÄVEN: Tips från grannlandet: Avstå från Klarna i Danmark

Nu är planen att L’amourbox ska ha kommit upp i 3 000 mottagare vid årets slut.

- Vi har verkligen haft en bra början och jag tror att det beror på att det är den perfekta presenten till partnern. Många av oss letar efter den perfekta överraskningen och jag tror att L’amourbox är ett bra bud för många svenskar, säger Kristoffer Hjerrild.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!