Efter succén: Chiquelle öppnar flaggskepps-popup inför julen

Köade från 02.00 förra året - får nu en ny chans.

Modeföretaget Chiquelle, som egentligen bara säljer via e-handel, har de senaste åren gjort flera framgångsrika satsningar på popup-butiker runt om i Sverige. I Mall of Scandinavia var tilltaget till och med så populärt att kunderna ska ha börjat köa inför öppningen redan klockan 02.00 på morgonen.

LÄS ÄVEN: Vaktstyrka krävdes när tusentals kom till Chiquelle

Annons
Annons

Väntar sig tusentals besökare och nya köer

Det här året har nätbutiken därför valt att göra en favorit i repris. På söndag slår Chiquelle upp dörren till en så kallad flaggskepps-popup i gallerian i Stockholm. Den tillfälliga butiken har en yta på 350 kvadratmeter och kommer att ha öppet under december och januari.

- Vi tycker att Gallerian är en perfekt matchning för Chiquelle eftersom den ligger mitt i city, där vi har vår målgrupp som letar efter de senaste modetrenderna, säger Chiquelles vd Pouya Boland i ett pressmeddelande.

Pouya Boland berättar att Chiquelle förväntar sig tusentals besökare de första dagarna, och att det även denna gång uppstår köer inför premiären. Företaget ska dock ha pratat ihop sig med Gallerian och på så sätt säkerställt att det finns tillräckligt med personal och vakter för att hantera den förväntade tillströmningen av kunder.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!