Elgiganten slår ihop online och offline i nytt samarbete

Gäller alla butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Betalbolaget Adyen meddelar idag att man fått till ett riktigt stort samarbete. Elgiganten ska nämligen hoppa på Adyens betallösning i samtliga butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Samarbetet ska vara en del av Elgigantens nya omnikanalsstrategi.

- Elgiganten har varit en pionjär när det kommer till att ge kunder nya handelsupplevelser. Nu är vi redo för nästa generations handel byggd på omnikanalen, där kunder får mer val i de betalningsmetoder de använder och när de bestämmer sig för att betala, säger Per Øyvind Sørsveen, Commercial Services Director på Elgiganten, i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

"Mer flexibilitet än någonsin tidigare"

Med “Adyens plattform” ska Elgiganten bättre kunna integrera de fysiska kanalerna med online-verksamheten. Exakt vad som är nytt framgår inte men företaget skriver följande:

- Elgigantens kunder kommer framöver att kunna handla med mer flexibilitet än någonsin tidigare. Kunder kommer genom detta besked att kunna köpa varor online och hämta dem i butik och köpa på nätet och returnera i butik. Detta för att minska hur lång tid shoppare behöver spendera väntandes i kö samt ta bort behovet av tidskrävande manuella processer på återförsäljarens sida.

Elgiganten och Adyen har ett samarbete sedan tidigare men det verkar då främst ha handlat om e-handeln. Nu kommer Adyens betallösning även att finnas i företagets över 400 butiker i Norden.

- Adyen och Elgiganten delar ett absolut engagemang för att driva gränserna för fysisk och digital detaljhandel och erbjuda tillfredsställande kundresor, säger Tobias Lindh, Nordenchef på Adyen.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!