Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Ellos Group har under de senaste åren gjort en del olika satsningar, och vuxit främst inom heminredningssegmentet genom sina e-handelsplatser Ellos och Jotex. Bland annat satsade bolaget på ett nytt e-handelslager i oktober. 35 000 kvadratmeter med möjlighet till ytterligare expansion på 18 000 kvadratmeter, för just heminredningsvaror. 

LÄS ÄVEN: Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Annons

Men två e-handelsplattformar med heminredning räckte inte. Nu har Ellos lanserat en ny webbutik, Homeroom.se.

- Homeroom erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom, i ett pressmeddelande.

"Ett bra komplement"

Den nya plattformen gick först live på den svenska marknaden, men kort därefter släpptes nätbutiken på alla nordiska marknader. 

- Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden. Homeroom säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group.

Homeroom bygger på Ellos Groups e-handelssystem som bolaget stolt lanserade för något år sedan. På så vis kommer företaget kunna vidareutveckla sin plattform och rikta sig mot fler länder i framtiden. 

LÄS ÄVEN: Ellos slänger ut stordatorn - lanserar ny modern sajt

Annons