Elvine uppgraderar och får responsiv sajt

Tre lösningar blev en.

Senast 2013 kunde vi berätta att modebutiken Elvine.se hade fått en ny nätbutik. De skulle då storsatsa på denna och hoppades i och med detta bland annat på ytterligare geografisk spridning, utöver de 18 länder som deras kläder då såldes i.

LÄS ÄVEN: Elvine ska fortsätta att växa med ny nätbutik

Annons
Annons

Nu är det åter dags för en rejäl uppdatering av e-handeln och den här gången passar man bland annat på att få en responsiv sajt. Bakom företaget står bland andra vd:n Daniel Mänd och han har tidigare upplevt en utmaning i att lyckas administrera e-handeln på ett flexibelt och kreativt sätt, samt med att kunna använda sig av innehållet som produceras för andra kanaler även i nätbutiken.

Enklare att handla och administrera

Genom att ta hjälp av den digitala byrån Panagora för att utveckla e-handelns nya utseende, tycker han dock att dessa förutsättningar finns.

- Panagora har hjälpt Elvine att skapa rätt förutsättningar för en stärkt varumärkesbild genom en modern e-handelslösning som sammanför dagens tre lösningar till en responsiv site, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Den lösningen ska i sin tur ha lett till att både administrationen och kundens köpresa förenklats.

- Layouten har blivit mer dynamisk och kampanjytorna tillåter större flexibilitet, så att Elvine enkelt kan administrera sina kreativa idéer och arbeta med olika bildformat. Genom att slå ihop de tre tidigare olika lösningarna har vi både underlättat administrationen för Elvine, samt vävt ihop allt till en responsiv site där användaren kan ta del av allt under samma tak, sammanfattar företaget.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!