En Himla efterfrågan fick dem att göra om e-handeln

Kundernas intresse gjorde att inredningsföretaget gav sin nordiska e-handel en rejäl make-over.

En stor efterfrågan på den nordiska marknaden. Det är orsaken till att heminredningsföretaget Himla nu lanserar en ny nordisk e-handel. Den nya e-handeln kommer att bli både snabbare och mer användarvänlig, samt anpassad för mobila enheter.

- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla, säger Erik Milbrink, marknads- och e-handelschef på Himla.

Annons

Ska växa genom e-handel och export

Eftersom Himla nu står inför en global expansion, vill man anpassa e-handeln efter de nya marknaderna. 

- Lanseringen av en ny nordisk e-handel är helt i enlighet med vår vision för 2020 - tillväxt genom e-handel och export. Den här satsningen genomförs för att möta de ökade digitala behoven och kunna agera omnikanal och nå ut till fler marknader, säger Charlotte Axlund, vice VD och styrelseledamot på Himla.se.

Den nya e-handeln har utvecklats i samarbete med webbyråerna Wasabi Web och BankerWessel.

 

Annons