Feministiskt märke tar in 9 miljoner via kvinnonätverk

Ska nu expandera i Europa och USA.

Aéryne beskriver sig själva som ett klädmärke med starka företagsvärderingar vad gäller feminism och företaget ska regelbundet samarbeta med olika kvinnorättsorganisationer. De har även en speciell serie klädesplagg där hela vinsten går till företagets eget initiativ Aéryne Academy, som finansierar indiska kvinnors skolavgift.

Via nätbutiker som ASOS, Nelly, NA-KD med flera så ska Aéryne skicka sina plagg världen över. De har även en egen e-handel på Aeryne.com som riktar sig globalt.

Annons
Annons

Företaget grundades 2015 av Siri Vikman och har idag kontor i både Sverige och Paris. Aéryne AB tar nu in 9 miljoner kronor i nytt kapital för att kunna expandera sin verksamhet på flera europeiska marknader och i USA.

"Nu kommer det gå fort"

Onlinevarumärket har som sagt ett stort fokus på systerskap med sina kunder och följare och att tillsammans jobba för kvinnors lika rättigheter. Pengarna man nu tagit in ska komma via det kvinnliga nätverket ”Heja Livet” och affärsängelnätverket Angelr.

- Härligt med det förtroende marknaden har gett oss på vår tillväxtresa. Hela bolaget har under två års tid jobbat hårt och nu har vi delbevis för att vårt klädmärke är en lyckad satsning, säger Siri Vikman, VD och grundare.

Pengarna ska utöver nya satsningar i Europa och USA även gå till att stärka upp kompetensen på Paris-kontoret.

- Håll ett öga på oss, nu kommer det gå fort, skriver Siri Vikman till Ehandel.se.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!