Flattered nådde 17 miljoner – storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Efter flera år av stark tillväxt både i Sverige och övriga Norden, kunde Flattered rapportera en omsättning på 11,4 miljoner kronor för 2017. Sedan dess har bolaget skördat fler framgångar och nu står det klart att Flattered fortsatte att leverera tillväxt under 2018.

Närmare bestämt en tillväxt på 49 procent, vilket innebär att omsättningen för det senaste helåret landade på 17 miljoner kronor.

Annons

Nu presenterar företaget sin senaste satsning - den internationella sajten Flattered.com, som är tänkt som ett svar på den globala efterfrågan som företaget säger sig ha märkt av.

- Det känns jättespännande att lansera en ny sajt som kan bemöta våra internationella kunders behov i form av service, betalsätt, tillgänglighet som samtidigt matchar vår branding i det internationella skovarumärke vi håller på att skapa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare på Flattered, i ett uttalande.

"Den utländska delen växer mest"

Enligt Maria Strandberg, som ansvarar för Flattereds PR- och marknadsföringsverksamhet, har länder som Storbritannien, Tyskland, Japan och Kina utmärkt sig i sitt intresse för Flattereds produkter.

Vad tror ni om den internationella sajten på sikt - hur viktig kommer den att vara för Flattereds verksamhet?

- Den utländska delen är den som växer mest. För ett år sedan var andelen cirka 85 procent Sverige och 15 procent utlandet, och i dag är förhållandet på sajten snarare 60/40, skriver Maria Strandberg till Ehandel.se.

Utöver den egna e-handeln säljer Flattered sina varor via olika återförsäljare i en rad länder. Enligt företaget står den egna e-handeln för ungefär 50 procent av bolagets försäljning.

Annons