Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik

Nytt skäggmärke ska göra machomän till gentlemän.

Johan Lindell, som tidigare har jobbat på nätbutiken Gents, har tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, lanserat en egen e-handel. Varumärket Nõberu of Sweden ska säljas genom egen e-handel och via ett antal återförsäljare. Redan nu finns det tillgängligt hos Stay Hard, WLTR och Beardshop.

- Vi vill skapa ett varumärke som tar tillvara de två mest svenska värden som finns: kvalitet och design. En produkt som vårdar med omsorg och samtidigt är galet snygg i badrummet, säger Johan Lindell som hoppas på storslam på marknaden för manlig skönhetsvård.

Annons
Annons

Sneglar mot Mellanöstern och USA

Nõberu ska betyda "nobel man" på japanska, och grundarna utlovar “ett modernt varumärke som tar steget från machomannen till den moderna, urbana gentlemannen”.

- Vi har provat och testat produkterna i flera omgångar, också på kunder som besökt salongen, och nu är vi äntligen helt och hållet nöjda med både doft, konsistens och känsla, säger Iman Khalaf.

Barberaren Iman Khalaf, som också äger Barbershop i Borås, och e-handelsveteranen Johan Lindell ser sin erfarenhet som en bra språngbräda för att företaget ska kunna växa snabbt de kommande åren. De har dessutom fått in kapital av ett investmentbolag.

- Vårt mål är att vara representerade i stora delar av EU till år två eller tre och vi sneglar därefter åt mellanöstern och USA, säger Johan Lindell.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!