Fråga Carl leder till ny personlig tjänst med telemöte

Care of Carl ska hjälpa kunder med brist på inspiration.

Allt fler modehandlare på nätet går mot personlig service av olika slag. Det talas ofta om en personal shopper och e-handlarna försöker efterlikna den service man kan få i en finare butik.

"Väldigt hög nivå av personlig service"

Den svenska modebutiken för män, Care of Carl, har nu lanserat sin variant av personlig stilrådgivning. Carl Supply heter den nya tjänsten som ska vara en utveckling av en tidigare funktion på sajten.

Annons

- Tjänsten har utvecklats utifrån att vi sedan flera år tillbaka erbjudit en enklare tjänst som vi kallat ”Fråga Carl”, där våra kunder har kunnat maila oss kring stilrelaterade frågor. Med ”Carl Supply” förenklar och förbättrar vi hela köpupplevelsen ännu mer med en väldigt hög nivå av personlig service, säger Henning Källqvist, VD och grundare.

Carl Supply fungerar som så att kunden skapar en stilprofil på sajten där man helt enkelt anger vad man gillar för något och vilken budget man har. Sedan ringer helt enkelt en stilrådgivare upp kunden på en förbestämd tid och tar fram en reservation av produkter.

Är reservationen i princip en kundkorg som fyllts med passande plagg?

- Ja det kan man säga, stilrådgivaren skickar ett förslag med produkter utifrån din stilprofil och dialog som ni haft på telefon. Av detta förslag kan du som kund sedan välja att köpa allt, en del eller inget. Givetvis har du som kund fri frakt och fri retur som vanligt, säger Henning Källqvist.

Förslagen som tagits fram ska reserveras i ett dygn och kunden kan som sagt ta bort plagg innan köpet genomförs. Care of Carl ser den nya tjänsten som en bra service för de kunder som har brist på tid eller inspiration.

Care of Carl grundades år 2010 i Borås och omsatte förra året 137 miljoner kronor.

Annons