Gina Tricot fortsätter att flörta med e-handlare

Lanserar sina varor hos miniroom.se.

Modekedjan Gina Tricot har den senaste tiden avancerat på e-handelsfronten och samarbetat med uppstickare på nätet. I januari berättade de bland annat om ett samarbete med den framgångsrika e-handlaren Aim’n.

LÄS ÄVEN: E-handlare i drömsamarbete med stor butikskedja

Annons
Annons

Nu tillkännages nästa e-handelssamarbete. Denna gång är det med uppstickaren Miniroom som 2017 breddade sitt utbud, inom inredning för barnrum, till att även inkludera barnkläder. Det ska dock inte handla om en gemensam kollektion, utan om en lanseringspartner.

LÄS ÄVEN: 14 miljoner på tre år - nu börjar Miniroom sälja barnkläder

Gina Tricot ska snart släppa sin allra första barnkollektion och detta kommer att ske på miniroom.se, och i utvalda Gina Tricot butiker.

- Det känns helt i enlighet med våra framtida affärssatsningar. Vi är väldigt glada över vårt samarbete med Gina Tricot och att de valt att samarbeta med oss och lanserar online på miniroom.se, säger Jenny Wikman, vd på miniroom.se, i ett pressmeddelande

Enligt e-handlaren kommer även Gina Tricots nästkommande barnkollektioner att lanseras i samarbete med miniroom.se. Den första kollektionen ska gå att köpa från och med den 14 mars 2019.

Uppdatering: Gina Tricot vill förtydliga att samarbetet med miniroom endast innebär återförsäljning av företagets varor:

"Miniroom är en av våra online-återförsäljare bland flera av denna kollektion. Vi har flera B2B-partners, bland dem Zalando, Nelly, Boozt med flera."

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!