Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

I samband med sitt 125-årsjubileum öppnar Morakniv en ny e-handel för att ytterligare stärka varumärket runt om i världen.

1981 startade Erik Frost den första fabriken som tillverkade Moraknivar i Östnor, precis utanför Mora. Precis som för mer än hundra år sedan ligger fabriken kvar i den lilla byn. Morakniven har däremot spridit sig, och inte bara i Sverige utan även utomlands.

För att stärka varumärket ytterligare lanserar Morakniv nu en ny global e-handel.

Annons

– En egen webbshop har länge varit efterfrågad av fans över hela världen och även något vi själva funderat på under lång tid. Med tanke på hur stor del av våra kunder som finns utomlands, blir webbshopen ett sätt att komma närmare dem, säger Björn Åkerblom, marknadschef på Morakniv.

Efterfrågan har ökat på nätet

Precis som inom många andra kategorier börjar en stor del av dagens knivköp på nätet, i forum, grupper på sociala medier eller via Google. Här har man märkt att Morakniven figurerar i många sammanhang och att efterfrågan på såväl knivar som brandingprodukter ökat online.

Att Morakniven i år fyller 125 år innebär tack vare den nya e-handeln också att kunder från hela världen kommer att kunna köpa utvalda och speciellt framtagna jubileumsprodukter.

– Det finns många dedikerade Morakniv-fans där ute och skaran växer ständigt. Att vi sedan kan dra igång det hela i samband med vårt 125-årsjubileum, med produkter speciellt framtagna för det, är ännu roligare, säger Björn Åkerblom.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!