Glue ska lösa paketkaoset med ny leveranstjänst

Uppmanar till att skippa ombuden.

Det smarta låset Glue meddelar idag att de lanserar en ny typ av leveranstjänst, som ska vara först i världen att kunna användas från alla nätbutiker. Tidigare har man haft samarbeten med fraktbolag som Bring och PostNord som därmed kunnat lämna paket innanför dörren hos kunder som har ett Glue-lås.

Nu ska kunder med Glue-lås kunna få sina leveranser direkt innanför dörren oavsett vilken nätbutik de handlar i. Den nya lösningen fungerar som så att de med ett Glue-lås får nya uppgifter att ange när de beställer varor på nätet. Via dessa uppgifter så går paketet till en av Glue’s egna paketterminaler för att sedan levereras direkt till kundens hem.

Annons
Annons

Black Friday förknippas med paketkaos

Fraktkostnaden för denna tjänst ska ligga på 69 kronor och själva leveransen från terminalen till kundens hem utförs av Bring. Flera paket ska även gå att samla ihop till en leverans, som då ändå bara kostar 69 kronor.

- Många klagar på att de har för lite tid, samtidigt accepterar folk att vänta hemma en halv dag på leverans eller att springa runt bland olika utlämningsställen och sedan bära hem paketen. Stora e-handelshögtider som Black Friday och julhandeln förknippas med ”paketkaos”, vilket drabbar både kunder och e-handlare. Med Glue InHome vill vi ge kunderna mer tid över och erbjuda e-handlarna möjligheten att ge en bättre upplevelse, säger Carl Johan Grandinson, vd och grundare för Glue.

Den nya tjänsten som alltså kallas Glue InHome testas just nu i Stockholm, och alla stockholmare som har ett smart lås från företaget kan nu använda tjänsten lagom till Black Friday.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!