Grönt Fokus när Skånska Byggvaror expanderar

Skånska Byggvaror fortsätter sin norska satsning. Efter e-handelslanseringen tidigare i vår slår man nu upp portarna till en ny butik i Oslo via varumärket Grönt Fokus.

Våren 2012 köpte Skånska Byggvaror upp den norska e-handeln Grönt Fokus för att på allvar ta sig in på den norska marknaden. Under förra året såg man en tillväxt på 60 procent i landet och nu fortsätter Skånska Byggvaror sin expansion av varumärket i Norge.

Idag invigs nämligen en 650 kvadratmeter stor butik i Alnabru, Oslo. Butiken blir den andra i Norge efter öppningen i Kristiansand under 2014.

Annons

Ny E-handel i mars

I mars lanserade Grönt Fokus, som i slutet av förra året fick en ny Brand Manager i Mikael Jonsson, även en helt ny e-handel. En nätbutik som helt klart inspirerats av Skånska Byggvarors lansering tidigare i år.

– Satsningen stärker kännedomen om Grönt Fokus och visar hur enkelt det är att handla av oss, oavsett om det sker i butik eller via vår e-handel, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Annons