Han blir ny chef på RNB-satsningen Man of a kind

Lämnar toppjobbet hos Campadre för att ta över styret av den manliga modebutiken.

I augusti förra året lanserade Retail and Brands sitt nya e-handelskoncept Man of a Kind, som i bristen på konkurrens skulle bli de svenska männens självklara modeval.

När RNB i slutet av juni i år släppte sin senaste delårsrapport blev det dock tydligt att Man of a kind hade fått en ganska svag start, och bolaget som dock var optimistiska för framtiden konstaterade själva att försäljningen hade varit “marginell”.

Annons
Annons

Lång e-handelserfarenhet välkomnas

Mindre än ett år efter premiären meddelar nu bolaget att en ny chef ska ta över Man of a kind-skeppet. Valet föll på Marcus Uggla, som en del kanske känner igen från Campadre där han har varit COO och anställd sedan 2010. I ett pressmeddelande pekar RNB särskilt ut Marcus Ugglas långa erfarenhet av e-handel som ett plus i kanten.

- Vi är väldigt glada över att ha fått ombord Marcus Uggla. Han har lång och gedigen erfarenhet av e-handel och är rätt person att driva vidare Man of a kind som är en strategisk och långsiktigt viktig satsning inom RNB. Genom rekryteringen av Uggla fortsätter vi dessutom att förstärka vår digitala kompetens inom koncernen, kommenterar Magnus Håkansson, VD för Retail and Brands.

"Vi är väl rustade för tillväxt"

Utöver sin erfarenhet från Campadre har Marcus bland annat varit VD för affärstidningen Dagens PS.

- Det har varit sju givande år och jag är stolt över att ha varit med och utvecklat Campadre från en startup till att omsätta en kvarts miljard. Man of a kind är ett spännande koncept och det ska bli roligt att bli en del av teamet som ska göra det till den självklara destinationen för exklusivt herrmode i Skandinavien. Vi har marknadens starkaste varumärken ombord och vi är väl rustade för tillväxt, säger han i pressmeddelandet.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!