Han vill göra om cykelbranschen – pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

"Att utmana en bransch som sedan länge dominerats av opersonlig massproduktion". Så beskriver det nya e-handelsföretaget And The Revolution, ATR, sin affärsidé. Företagets plan är att sälja cyklar, som ska vara personligt anpassad efter kundens önskemål.

58 backare slog målet

Företaget har inlett sin resa med att samla in kapital via crowdfundingsajten FundedByMe, och uppbackningen har hittills gått mer än väl. I skrivande stund har ATR samlat in 122 procent av sin begärda summa. Hittills har totalt 58 backare valt att bidra med pengar.

Annons

- Vår vision om smartare städer med bättre miljö genom ökad cykling är något som många skriver under på och det syns tydligt i att vi nu har nått vår målfinansiering med råge. Det är så kul att många hoppar på cykelrevolutionen och vi hoppas att ännu fler får upp ögonen för mass-customisation snarare än massproduktion, säger ATR:s grundare Tobias Adolfsson i ett pressmeddelande.

Kombinerar e-handel med butiksnät

ATR säljer sina cyklar både i en egen nätbutik och i en butik på Södermalm i Stockholm. Tanken är att kunderna ska kunna välja och välja bort olika tillbehör för att få en så personligt anpassad cykel som möjligt.

Företaget är också på gång med ett nätverk av partnerbutiker, som ska kunna sälja cyklar av ATR:s varumärke och i samband med det ge kunderna den service de efterfrågar.

- Vi vill helt enkelt flytta cykelförsäljningen från de stora kedjorna, där det är väldigt lite kundkontakt, till små handlare med passion för cykling och service, skriver företaget.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!