Hobbex om nya sajten: Allt är gjort inhouse

"Responsen har varit överväldigande positiv".

I december kunde prylkedjan Hobbex visa upp ett kraftigt förbättrat resultat och en försäljningsökning med 50 procent. Bakom framgångarna fanns bland annat stora ökningar inom företagets e-handel.

Nu meddelar Hobbex att de uppdaterat sin nätbutik med en helt ny design.

Annons
Annons

- Tanken är att den nya designen skall avspegla det nya och mer teknikinriktade Hobbex, säger Peter Olsson, e-handelschef på Hobbex.

"Tycker vi har lyckats fantastiskt bra"

Bland förändringarna finner vi att Hobbex traditionella blå färg nu nästan är helt borta - förutom på köpknappen. Hela sajten är istället grå och vit men med avsevärt större bilder på produkterna.

- Fokus har legat på produkterna, samt att det skall vara enkelt för kunderna att navigera. Det ställer utmaningar på oss att vi till så stor del har ett nytt sortiment att erbjuda och att kunderna enkelt skall kunna uppleva det, men jag tycker vi har lyckats fantastiskt bra, säger Peter Olsson.

Framför allt är dock Peter Olsson och Hobbex väldigt stolta över att de gjort allt arbete inhouse.

- Det har gjorts ett fantastiskt arbete av vår webdesigner och av marknadsteamet. Från förstudie till färdig lansering har det tagit runt två månader att sjösätta hela den nya designen. Responsen har varit överväldigande positiv, precis som vi hoppades på, säger Peter Olsson.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!