Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

E-handelsleverantören lanserar en ny affärsmodell som riktar sig till medelstora och större e-handlare baserat på omsättning. Något som innebär att man skalar teknik och leverans i takt med att kunden växer.

Jetshops rullar nu ut en nya modell framtagen för handlare som vill ha möjligheten att skala sin butik utan omfattande teknikinvesteringar. Något som innebär att teknik och drift skalas i takt med utvecklingen av e-handlarens försäljningsvolymer.

– Teknikinvestering får inte vara ett hinder för ökad omsättning om handlaren ska lyckas. Vår modell bygger därför inte på att handlaren skall tvingas till ständiga investeringar i funktionalitet och drift. Vi vill istället dela både risk och framgång med handlare som vi tror på. Vi levererar mer kapacitet allt eftersom affären växer, säger Christian Zanders, CEO på Jetshop.

Annons

– Vår kund får dessutom löpande tillgång till ny teknologi som skapar en större upplevelse för konsumenten. Vår kund har total kontroll och slipper ständiga tröskelinvesteringar i den tekniska plattformen.

Funktioner för omnikanal

Den nya affärsmodellen bygger på Jetshop Elastic Commerce, en teknisk plattform som även har funktionalitet för en sömlös omnikanalhandel och är byggd för att fungera i alla enheter. Jetshop har testat plattformen på några av sina större handlare under cirka sex månader, och nu är det alltså dags att köra igång den kommersiella lanseringen.

Utöver den tekniska plattformen läggs även fokus på löpande affärsutvecklande åtgärder, kontinuerlig proaktiv optimering av drift och användarupplevelse, samt heltäckande supportavtal.

– Det är ofta svårt att budgetera för satsningar online. Med våra enterpriselösningar behöver handlaren bara budgetera för hur mycket han vill sälja, då vet han också vad kostnaden blir. För att åstadkomma det skalar vi vår tekniska leverans helt i linje med hur omsättningen ser ut online, säger Kristofer Hillhammar, Chief Product Officer, på Jetshop.

Annons