Jollyroom miljardsatsar med ny E-handelskostym

Barn och babybutiken på nätet, Jollyroom, byter ut sin e-handelsplattform. Något man hoppas ska ge ökad försäljning, högre prestanda och bättre kundlojalitet. Målet är att nå en miljardförsäljning inom några år.

Jollyroom har över 20 000 artiklar i lager och omsätter i år över 100 miljoner kronor på fyra marknader. I somras lanserade man en ny och renare design, och nu tar man nästa tillväxtsteg med e-handelsplattformen Litium Studio.

– Vi väljer Litium Studio för att öka säljdrivet i alla kanaler, inte minst i mobilen. Vårt mål är att växa till miljarden och det vill vi uppnå genom att satsa på ökad kundlojalitet. Den ny e-handelsplattformen har den prestanda som krävs och de verktyg vi behöver, och i och med att vi får så mycket färdigbyggt kommer vi snabbt att kunna lansera mobilbutiken. Samtidigt som vi minskar våra utvecklingskostnader framöver, säger Ole Sauar, Vd på Jollyroom

Annons
Annons

Skapa unika kundvärden

Förra året bytte modebutiken Stayhard till Litiums e-handelsplattform. Och precis som Jollyroom var det för att kunna växa ytterligare. E-handelsleverantören bakade i somras även in komplett stöd för responsiv design i sin plattform. Något som idag kan vara väldigt avgörande för många e-handlare.

– Framtidens vinnare inom e-handel kommer tveklöst vara de som lyckas behålla kunder över längre tid. Att Jollyroom väljer Litium Studio och Litiums Accelerator är ytterligare ett bevis på att paketering fungerar även för stora nätbutiker. Ingen vill ha en lösning som till 80 procent är skräddarsydd och medför stora underhållskostnader, man vill lägga sin budget på att skapa unika kundvärden, inte koda tekniska lösningar, säger Henrik Lundin, produktchef på Litium.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!