Jollyroom skapar ny tjänst – rekryterar tungt namn

Daniel Fischer blir ny ekonomichef och medlem i ledningsgruppen.

Med bakgrund inom framgångsrika företag som Johnson & Johnson, Whirlpool och nu senast Pon Equipment, blir nu Daniel Fischer ny ekonomichef, så kallad CFO, för Jollyroom.

Tjänsten tillsätts efter att Jollyroom skapat en helt ny roll, bland annat med syftet att företaget ska nå en miljard i omsättning under 2017.

Annons
Annons

Hans roll kommer bland annat innebära att han ska vidareutveckla företagets sätt att jobba med uppföljning och utveckling av den expansiva organisationen.

- Vi är mycket glada över att Daniel Fischer har blivit en del utav vår ledningsgrupp, säger Ole Sauar, VD på Jollyroom, i ett pressmeddelande. 

Från B2B till B2C

Fisher har tidigare främst jobbat inom B2B-versamheter och tar nu alltså klivet över till B2C-världen.

- Efter många år inom B2B på en konsoliderad och mogen marknad är det väldigt spännande att komma till Jollyroom och jobba mot konsument igen. Särskilt eftersom Jollyroom är verksamt inom e-handel där vi kommunicerar och hanterar kundrelationen via webben, med begränsad direktkontakt. Utmaning består i att bygga ”digital” lojalitet och få kunden att känna att Jollyroom är en del av barnfamiljen under hela barnets uppväxt, säger Fischer i pressmeddelandet.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!