Jollyrooms all time high: 100 miljoner under Black Week

100 000 kollin ska nu ut från lagret.

Förra veckan var en rejäl succé för Jollyroom. Det står klart när företaget nu summerar kampanjen under den så kallade Black Week. 

"Nya rekord i alla viktiga kategorier"

Försäljningen under veckan uppgick till 100 miljoner, vilket är nytt rekord för e-handlaren. Summan kan bland annat jämföras med att företagets omsättning för hela 2016 landade på 658 miljoner kronor. I år är målet att nå miljarden, och efter förra veckans succé menar företaget att man nu är på god väg.

Annons
Annons

- Detta är ett nytt all time high. Ingen aktör i barn- och babybranschen har någonsin sålt för mer på nätet under sju dagar i Norden. Vi har sålt på bredden och slagit nya rekord i alla viktiga kategorier. Leksaker säljer bättre än plan och det visar att många kunder har lagt sina presentinköp under Black Week i år, säger inköpschef Mattias Jacobsson i ett pressmeddelande.

"Arbetar dygnet runt"

Rekordet innebär att 100 000 kollin nu ska skickas ut till väntande kunder och för att klara av volymerna har Jollyroom utökat både vad de kallar utrustningsparken och antalet anställda.

- Det är ett stort maskineri och vi arbetar sedan förra veckan dygnet runt för att hantera alla order från kunderna. Ett stort tack riktas till våra medarbetare som ställer upp och gör det här möjligt, säger Jollyrooms lagerchef Cecilia Olsson.

Årets Black Week-kampanj marknadsfördes som ett rymdtema. Kunderna kunde därmed följa prisjägarna Castor och Luna på en resa genom rymden och varje dag utforskades en ny planer med nya erbjudanden.

Stor övergång till e-handel

Och trots att Jollyrrom har bedrivit e-handel sedan 1996 upplever de att det stora genomslaget för handelsformen inte skett skett förrän nu.

- Det är först nu som den stora övergången till e-handel har startat med full styrka. En rad stora aktörer har kunnat berätta om nya fantastiska rekord som satts under den senaste tiden. Flera duktiga aktörer - och inte minst kunderna - driver detta framåt tillsammans och ökade volymer ger möjligheter att investera i lösningar som över tid blir billigare, bättre och mer effektiva för kunderna, säger Jollyrooms vd Ole Sauar i pressmeddelandet.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!